وبلاگ

آموزش گرفتن اینماد و درگاه بانکی

اینماد چیست؟

اینماد یکی از سازمان ها و ارگان هایی میباشد که وظیفه سازمان دهی وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین را دارد. هر وب سایتی که نیاز داشته باشد تا در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش نماید و از یکی از درگاه های رسمی بانکی در ایران استفاده نماید, باید حتما اینماد را برای سایتش گرفته باشد تا به راحتی بتواند در فضای اینترنت کسب درآمد نماید.

 

چگونه نماد الکترونیکی بگیریم؟

همه کارها در داخل سایت اینماد به نشانی enamad.ir می افتد و شما میتوانید پس از معرفی و ثبت سایت در این سامانه, مراحل گرفتن اینماد را آغاز نمایید.

پروسه کاری enamad پروسه چندان سختی نیست و در صورت تکمیل بودن مدارک لازم, میتوانید ظرف مدت 1 تا 2 هفته این کار را انجام دهید. تمامی اطلاع رسانی ها و ارتباط با کارشناسان هم از داخل سایت اینماد انجام خواهد شد.

 

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

خوب این سوالی است که بسیاری از کاربران سایت الگوها در بخش های مختلف می پرسند که آیا باید تمامی سایت ها نماد یا همان اینماد داشته باشند و یا برای برخی از سایت ها می توان اینماد نگرفت.

جالب است بدانید که نیازی نیست برای تمامی سایت ها اینماد بگیرید و خود سازمان اینماد هم مستقیما اشاره کرده است که سایت هایی که داد و ستد مالی در آنها اتفاق نمی افتد نیازی به گرفتن اینماد ندارند. البته با توجه به اینکه وجود لوگوی enamad میتواند باعث جلب نظر و اطمینان خاطر کاربران در سایت شما شود, شما می توانید حتی برای سایت های غیر فروشگاهی هم درخواست نماد اعتماد اینترنتی را بدهید.

لوگوی اینماد

اگر کسب و کار شما به صورت اینترنتی و شخصی هم است می توانید درخواست نماد بدهید به این معنا که حتما نباید شرکت ثبت شده ای داشته باشید و یا کد اقتصادی و ....

به عنوان مثال اگر شما محصولات صنایع دستی را تولید می کنید و قصد فروش آنها را به صورت مستقیم از سایتتان دارید, میتوانید درخواست نماد بدهید و نیازی هم به مجوز نیست.

برای خیلی از افراد اینگونه جا افتاده است که حتما برای گرفتن نماد باید دارای ملک اداری و مجوز و ... باشند که در حال حاضر کار به این مشکلی نیست و به راحتی می توانید درخواست enamad را بدهید.

 

هزینه گرفتن ای نماد

در گذشته نماد ها عموما به صورت یکساله و رایگان داده می شد و شما تنها باید در خواست نماد را انجام می دادید و یا سالیانه آن را تمدید می کردید. ولی در حال حاضر (سال 1399) گرفتن نماد مستلزم پرداخت هزینه هایی میباشد که این هزینه ها به 2 قسمت تقسیم می شود.

  1. هزینه بررسی آدرس و مشخصات پستی شما (سامانه اعتبار سنجی نشانی) به آدرس https://avs.ir
  2. هزینه کارشناسی و دادن اینماد

البته برای پرداخت هزینه ابتدایی (شماره 1) نیازی نیست به سایت مربوطه بروید و زمانی که در پروسه گرفتن نماد قرار گرفتید خود سایت نماد شما را راهنمایی خواهد نمود.

هزینه دوم هم ممکن است سالیانه متغیر باشد که در اینجا ما از بیان مبلغ خودداری میکنیم (به دلیل تغییرات و سیاست های اداری سازمان اینماد) , ولی چندان هزینه زیادی ندارد و شما هم می توانید پرداخت خود را به صورت سالیانه و یا 2 ساله انجام دهید.

 

چک لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیکی

به یاد داشته باشید که برای شروع به گرفتن نماد اعتماد اینترنتی باید شرایط ابتدایی را داشته باشید و همینطور سایت هم باید شرایط خودش را داشته باشد که اصطلاحا به آن "چک لیست الزامات گرفتن نماد" گفته می شود. در این بخش قرار است در مورد آن صحبت کنیم و صحبت های تکمیلی را می توانید در این ویدئوی آموزشی مشاهده نمایید.

در ابتدا باید کار طراحی سایت و برنامه نویسی سایت به اتمام رسیده باشد. به این معنا که سایت آنلاین بوده و قابل بررسی توسط کارشناسان اینماد باشد. سعی کنید در این مرحله عجله نکنید و پس از اتمام کارهای فنی سایت, اقدام به درخواست نماد نمایید.

بسته به نوع سایت و خدماتی که در آن به کاربران و مشتریان ارائه می نمایید, این چک لیست میتواند متغیر باشد ولی ما در مورد مواردی که در تمامی سایت ها مشترک هستند صحبت میکنیم. این موارد عبارتند از:

  1. داشتن صفحه تماس با ما
  2. داشتن صفحه قوانین و سیاست ها
  3. وجود داشتن شماره تلفن و آدرس مانند اطلاعاتی که در زمان گرفتن نماد اقدام نموده اید (سامانه اعتبار سنجی شهروندی)
  4. ایجاد یک حساب کاربری تست و آزمایشی برای ورود کارشناس پرونده به پنل کاربری جهت بررسی روند خرید و سفارش و فاکتورها
  5. مشخص بودن قیمت ها در سایت

و موارد دیگر که حتما از شما دعوت می شود این آموزش رایگان "گرفتن اینماد و درگاه بانکی" را مشاهده نمایید.

 

مراحل تمدید اینماد

انقضای نماد

شما نیاز دارید تا قبل از اینکه تاریخ اعتبار نماد سایت شما به اتمام برسد وارد پنل کاربری خود در سایت enamad شوید و نسبت به تمدید نماد خود اقدام نمایید. پروسه تمدید نماد پروسه پیچیده ای نیست و معمولا درخواست شما خیلی زودتر از گرفتن ابتدایی نماد انجام خواهد شد. به یاد داشته باشید که باز هم باید موارد و نکات الزامات گرفتن نماد که در بالا به آن اشاره شد را در سایت داشته باشید چرا که دوباره سایت و موارد ذکر شده توسط کارشناس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برای تمدید نماد باز هم نیاز است که مکان فیزیکی و شماره تلفن ثابت نیز بررسی و تایید شود و باید این کار را مانند دفعه اول از سایت "سامانه اعتبار سنجی شهروندی" انجام دهید. سپس هزینه تمدید نماد را در سایت enamad پرداخت نمایید تا پرونده توسط کارشناس مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

چنانچه در این زمینه تمدید اینماد سایت شما با مشکلاتی روبرو شود, از همان پنل کاربری خود می توانید موارد را پیگیری نمایید و حتی با کارشناس توسط تیکت نیز ارتباط برقرار نمایید.

 

ستاره های نماد اعتبار الکترونیکی

در حال حاضر سازمان اینماد, نماد ها را در قالب نمادهای 1 ستاره و 2 ستاره به سایت ها می دهد. در ابتدا شما برای درخواست باید از نماد 1 ستاره استفاده نمایید. به این معنا زمانی که پروسه گرفتن اینماد را شروع میکنید, در حقیقت شما درخواست نماد 1 ستاره را می دهید و سپس بعد از اینکه موفق به گرفتن اینماد شدید, میتوانید خیلی راحت درخواست نماد 2 ستاره را نمایید.

نماد 2 ستاره در حقیقت پروسه امنیتی بودن سایت را بررسی می کند به این معنا که سایت شما حتما باید دارای پروتکل SSL باشد. در حقیقت داشتن SSL تنها الزام و چک لیست داشتن و گرفتن نماد 2 ستاره میباشد و شاید 1 روز هم گرفتنش طول نکشد.

 

 

​نظرات کاربران:

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید