وبلاگ

گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان تا سال 2021

 

از میان شمار زیاد خودروهایی که در سراسر دنیا به فروش می‌‍‌‌رسند؛ تعداد محدودی از این ماشین‌ها که اتفاقا گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان هم محسوب می‌شوند، مختص افراد ثروتمند و مشهور دنیا طراحی و تولید می‌شوند.

این خودروهای فوق لوکس با هدف استفاده توسط افراد خاص جهان، با شمار کم تولید می‌شوند و هر شخص برای داشتن یکی از آن‌ها باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کند.

خودروهای گران‌قیمت جهان، تنها وسیله‌ای برای حمل و نقل نیستند؛ بلکه یک اثر هنری لوکس محسوب می‌شوند. این آثار هنری از بهترین تکنولوژی‌ها در موتور، متریال بسیار خوب در ساخت بدنه، طراحی ظاهری خاص و آپشن‌های بی‌شمار بهره‌ می‌برند و در عین حال خودروهای بسیار خاصی هستند که به ندرت، شاهد حضور آن‌ها در خیابان‌های جهان هستیم.

 

معرفی 10 خودرو گران قیمت دنیا

ردیفخودروسال تولیدموتوراسب بخارحداکثر سرعتقیمت
1Rolls Royce sweptails20176.75 L V12453  hp

150 mph

13 میلیون دلار

2

Koenigsegg Ccxr Trevita

2006

4.7 L V8

1004 hp

254 mph

4.8 میلیون دلار

3

Lamborghini Veneno

2013

6.5 L L539 V12

740 hp

221 mph

4.5 میلیون دلار

4

McLaren P1 LM

2013

3.8 L Twin

1000 hp

147 mph

3.6 میلیون دلار

5

Lykan HyperSport

2013

3.7 L Twin

780 hp

253 mph

3.4 میلیون دلار

6

Bugatti Veyron Manstory Vivere

2005

8.0 L

1200 hp

253 mph

3.4 میلیون دلار

7

Aston Martin AM-RB 001

2018

6.5 L V12

1000 hp

250 mph

3.2 میلیون دلار

8

Ferrari Pininfarina Sergio

2013

4.5 L F136 F V8

570 hp

198 mph

3 میلیون دلار

9

Pagani Huayra

2012

6 L M158 V12

790 hp

230 mph

2.8 میلیون دلار

10

Bugatti Chiron

2016

8 L W16

1500 hp

261 mph

2.7   میلیون دلار

 

نکته: جهت دسترسی آسان و ارائه واضح‌تری از مشخصات مهم ماشین‌های داخل لیست «گران قیمت‌ترین خودروهای جهان»، جدول بالا را طراحی کردیم. بنابراین دیگر مشخصات فنی ذکر شده، در متن توضیحات تکرار نمی‌شود.

 

 

 

10. بوگاتی شیرون – Bugatti Chiron – 2.7 میلیون دلار

 

 

بوگاتی شیرون محصول کمپانی اهل فرانسه بوگاتی، زیر شاخه شرکت فولکس واگن است که از آن در سال 2016 رونمایی شد. این خودرو سوپر لوکس جایگزین بوگاتی ویرون، خودرو تولید قبل این کمپانی شد که جایگاه ششم در همین لیست را به خود اختصاص داده است.

این خودرو که سریع‌ترین ماشین شرکت بوگاتی نیز محسوب می‌شود؛ دارای طراحی زیبا، خاص و منحصر به فرد است و در عین حال فرمان‌پذیری بسیار راحت و فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده و از ترکیب رنگ‌های خاصی در کابینه آن استفاده شده است.

جالب است بدانید که نام شیرون از لوئیز شیرون، راننده موناکویی و قهرمان چندین مسابقات فوق‌ حرفه‌ای رانندگی جهان همچون رالی گرفته شده است.

 

 

 

9. پاگانی هوایرا – Pagani Huayra – 2.8 میلیون دلار

 

 

پاگانی هوایرا، محصول سوپر اسپورت کمپانی ایتالیایی پاگانی است که در نمایشگاه ژنو 2018 از آن رونمایی شد. در حالی که نسخه قبلی هوایرا توسط مجله معروف خودرویی تخت گاز، عنوان هایپرماشین سال 2012 را به خود اختصاص داده بود.

این سوپر اسپورت لوکس دارای بدنه بسیار زیبا و از جنس فیبر کربن است که بی‌شک همچین طراحی شگفت‌انگیزی را در هیچ خودرویی نخواهید دید. همچنین نام نهمین خودرو در لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان از هوایرا، الهه بادها در آمریکای جنوبی گرفته شده است.

 

 

 8. فراری پینین فارینا سرجیو Ferrari Pininfarina Sergio 3 میلیون دلار

 

این خودرو خاص به افتخار سرجیو پینین فارنیا، طراح بزرگ ماشین‌های فراری تحت عنوان «فراری پینین فارنیا سرجیو» نام‌گذاری شده است و تنها شش دستگاه از آن توسط شش ثروتمند جهان خریداری شد.

بهتر است این‌طور بیان کنیم که فارنیا سرجیو کاملا به‌صورت اختصاصی، تنها برای شش فرد در جهان طراحی شده و منحصر به همین شش فرد است.

فراری پینین فارنیا سرجیو خودرویی کاملا لوکس، نادر، مجلل، گران، خاص و شگفت‌انگیز است. این ماشین ایتالیایی که نام کمپانی خاص فراری را با خود به یدک می‌کشد، بدون سقف و با طراحی کمی عجیب و متفاوت تنها برای دو سرنشین طراحی شده است.

 

7. آستون مارتین والکری – Aston Martin AM-RB 001 – 3.2 میلیون دلار

 

والکری ابرخودرو شرکت بریتانیایی آستون مارتین است که هنوز قیمتی برای آن از سمت تولیدکننده تعیین نشده و 3.2 میلیون دلار، قیمت اعلام شده توسط کارشناسان خودرویی است.

با تجهیزات پیشرفته به کار گرفته شده در والکری پیش‌بینی می‌شود که عنوان «قدرتمندترین خودرو تنفس طبیعی جاده‌ای دنیا» به این خودرو تعلق بگیرد. ناگفته نماند که «آستون مارتین والکری» دارای طراحی فوق‌العاده و مشابه ماشین‌های فرمول یک است.

کریستسن هورنر، مدیر تیم نام آشنا فرمول یک در خصوص این ماشین گفته است: آستون مارتین والکری توانایی این را دارد که رکورد اخیر پورشه را با عنوان «سریع‌ترین خودرو تاریخ پیست نوربرک‌رینگ» به زودی برای خود کند.

 

 

 

6. بوگاتی ویرون مازوری ویور -  Bugatti Veyron Manstory Vivere- 3.4 میلیون دلار

 

 

 

ششمین خودرو از لیست پرفروش‌ترین ماشین‌های دنیا، بوگاتی ویرون محصول شرکت فرانسوی Bugatti است. این خودرو سوپر اسپورت که در سال 2005 معرفی شد، توسط شرکت آقای کوروش منصوری طراحی شده است.

بوگاتی ویرون پس از ماشین «هنسی ونوم جی تی» به عنوان سریع‌ترین خودرو جهان شناخته می‌شود و نام آن از پیر ویرون، قهرمان مسابقه 24 ساعته مردان در سال 1993 با ماشین بوگاتی گرفته شده است. همچنین این خودرو، موفق به کسب عنوان «ماشین منتخب دهه گذشته برنامه تخت گاز» شد.

 

5. لیکان هایپر اسپورت – Lykan HyperSport – 3.4 میلیون دلار

 

 لیکان هایپر اسپورت محصول خودروساز عربی دابلیو موتورز از کشور لبنان است که تنها 7 دستگاه از آن تولید و به فروش رسید. البته مدیران شرکت عربی، وعده ساخت نسخه سوپر اسپورت این ماشین اما با قیمت ارزان و تعداد بیشتر در آینده نزدیک را داده‌اند.

جالب است بدانید که از 240 قطعه الماس 15 عیاری در چراغ‌های جلو و دوخت طلا در صندلی‌های این خودرو اسپورت استفاده شده و درهای آن به سمت عقب ماشین باز می‌شود که این خصوصیات از لیکان هایپر اسپورت، اتومبیلی بسیار خاص ساخته است.

 

4. مک لارن پی وان ال ام – McLatren P1 LM – میلیون دلار

 

 

مک‌لارن P1 LM قدرتمندترین محصول کمپانی بریتانیایی مک‌لارن است که در طراحی بدنه آن از کابین هواپیما ایده گرفته شده است. این خودرو داراری طراحی فوق‌العاده خاص، شیک و حیرت‌انگیزی است که در سال 2017 رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رساند.

از ویژگی‌های مهم مک‌لارن P1 LM می‌توان به اگزوز تیتانیومی، داشبورد و بدنه فیبر کربن، کمربندهای ایمنی مدرن و سیستم تهویه مطبوع کارآمد اشاره کرد. همچنین در ساخت موتور این خودرو برای انعکاس بهتر گرما از طلا استفاده شده است.

 

3. لامبورگینی وننو - Lamborghini Veneno – 4.5 میلیون دلار

 

 

وننو تحت عنوان گران‌قیمت‌ترین خودرو کمپانی لامبورگینی، اولین بار در نمایشگاه ژنو و به مناسبت تولد 50 سالگی لامبورگینی در سال 2013 به نمایش درآمد. این خودرو دارای سرعت و آیرودینامیک منحصر‌به‌فردی است که روی شاسی یک تکه از جنس فیبر کربن ساخته شده و از آن خودرو بسیار سبکی ساخته است.

تنها نه دستگاه از لامبورگینی وننو در جهان به فروش رسیده که تنها یک دستگاه از آن، توسط شخصی به قیمت 11 میلیون دلار خریداری شده است.

 

2. کونینگ زگ CCXR  ترویتا Koenigsegg Ccxr Trevita – 4.8 میلیون دلار

 

کویینگ زگ CCXR ترویتا از میلیون‌ها الماس ریز در داخل بدنه فیبر کربنی خود بهره‌ می‌برد که از آن خودرویی درخشان، زیبا، خاص و متفاوت ساخته است.

جالب است بدانید که لغت ترویتا به معنی سه سفید در زبان سوئدی است و دلیل نام‌گذاری «کویینگ زگ CCXR ترویتا» به این دلیل بوده که شرکت در ابتدا قصد تولید سه دستگاه از آن را داشته، اما به قدری ساخت این خودرو سخت و دشوار بوده که تنها دو دستگاه از آن تولید شد.

از ویژگی‌های کویینگ زگ CCXR ترویتا می‌توان به بال عقب دوتایی، سقف کروک (قابلیت جمع‌ شدن)، ترمز کربن سرامیک و سیستم بلند کردن هیدرولیکی اشاره کرد.

 

1. رولز رویس سوپتیل – Rolls Royce sweptails – 13 میلیون دلار

 

 

جایگاه اول لیست «گران قیمت‌ترین خودروهای جهان» به رولز رویس سوپتیل تعلق گرفته که تنها یک دستگاه از این ماشین فوق لوکس برای یک مشتری خاص تولید شد و هرگز نسخه دومی از آن در سراسر جهان رویت نشد.

جالب‌تر اینکه شرکت رولز رویس که این ماشین منحصربه‌فرد را طراحی و تولید کرده، مجموعا تنها 4000 خودرو را روانه بازار ساخته است.

گران‌قیمت‌ترین ماشین جهان، یادآور خودروهای سلطنتی امروزی و شبیه به یک قایق مسابقه ای طراحی شده است. رولز رویس سوپتیل از برترین آپشن‌های روز دنیا بهره می‌برد که تمام آن ها کنار هم در هیچ خودرویی دیده نمی‌شود.

 

​نظرات کاربران:

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید