وبلاگ

راهنمای خرید گوشی موبایل و نکات مهم در هنگام خرید

 

خرید گوشی از جمله کارهایی است که برای بسیاری از افراد فرایند زمان‌بر و سختی محسوب می‌شود. بیشتر افراد آشنایی چندانی با پیشرفت‌های تکنولوژی ندارند و با توجه به تعداد زیاد گزینه‌های موجود، برای خرید گوشی دچار سردرگمی می‌شوند. اما چنین فرایندی می‌تواند بسیار ساده‌تر شود. با دنبال کردن نکته‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خرید گوشی جدید به کار بسیار آسان‌تری بدل می‌شود.

 

گام اول: گزینه‌های خود را برای خرید گوشی محدود کنید

 

اولین گامی که برای خرید گوشی باید انجام دهید، این است که از بین صدها گوشی موجود، چند مورد را مشخص کنید. نگران نباشید، چنین کاری از آنچه فکر می‌کنید بسیار ساده‌تر است. اول از همه بودجه موردنظر خود را مشخص کنید و به آن پایبند بمانید. این یعنی گوشی‌هایی که گران‌تر از بودجه شما هستند، باید کنار بگذارید. بنابراین اگر حداکثر می‌توانید ۴۰۰ دلار برای خرید گوشی جدید هزینه کنید، باید گوشی‌های گران‌قیمتی مانند گلکسی اس ۱۰ پلاس، وان‌پلاس ۷ پرو و دیگر نمونه‌های مشابه را فراموش کنید.

 

 

 

 

گام بعدی هم این است که ویژگی‌های مهم موردنظر خود را مشخص کنید و ببینید که به کدام ویژگی‌ها نیاز ندارید. اگر توان پرداخت ۱۰۰۰ دلار ندارید، به ناچار باید با فقدان برخی از ویژگی‌ها کنار بیایید و جز این کار چاره دیگری ندارید. بنابراین، اگر مثلا مرتبا سفر می‌روید، احتمالا دوربین و باتری گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد. اگر از گوشی خود برای تماشای انواع و اقسام ویدیوها و فیلم‌ها استفاده می‌کنید، خرید گوشی مبتنی بر نمایشگر رزولوشن بالا انتخاب منطقی‌تری محسوب می شود. به همین خاطر قبل از خرید گوشی حتما فهرستی از ویژگی‌های مهم مدنظر خود را تهیه کنید.

دقت کنید که واقعا در مورد نحوه استفاده از گوشی خود فکر کنید و این که به چه چیزهایی بیشتر از موارد دیگر نیاز دارید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند، خرید گوشی بسیار مجهزی است که به بسیاری از ویژگی‌های آن اصلا نیازی ندارند. به‌عنوان مثال اگر از گوشی خود عمدتا برای تماس گرفتن، ارسال پیام و بررسی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، خرید گوشی گران‌قیمتی مانند گلکسی نوت ۹ کار عاقلانه‌ای به حساب نمی‌آید. چنین کاری، مانند این است که اتومبیل فراری را بخرید ولی از آن فقط هفته‌ای یک یا دو بار برای مراجعه به سوپر مارکت محله استفاده کنید. اگرچه فراری می‌تواند چنین کاری را انجام دهد، ولی در نهایت خریدن چنین اتومبیلی برای چنین هدفی بسیار زیاده‌روی است.

 

 

بعد از مشخص کردن بودجه و تعیین ویژگی‌های موردنیاز، در اینترنت کمی جستجو کنید و گزینه‌های متناسب را پیدا کنید. به‌عنوان مثال، اگر بودجه شما حدود ۴۰۰ دلار است و به دنبال خرید گوشی دارای دوربین عالی و تجربه نرم‌افزاری روانی هستید، گوشی پیکسل ۳a گوگل می‌تواند توجه شما را جلب کند. اما اگر به دنبال قدرت بسیار زیاد و حافظه قابل افزایش هستید و از طرفی کیفیت دوربین و تجربه نرم‌افزاری آن‌چنان هم برای شما اهمیت زیادی ندارد، پوکوفون F1 مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ می‌تواند انتخاب ایدئالی برای شما باشد.

این موارد مثال‌های بسیار ساده‌ای بود و برای بودجه‌های مناسب، می‌توانید ۵ یا حتی ۱۰ گوشی متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید و برای حذف گزینه‌های بیشتر، باید گام‌های زیر را دنبال کنید.

 

گام دوم: بهره‌گیری از نظر متخصصین

 

حالا احتمالا حداکثر ۱۰ گوشی را انتخاب کرده‌اید و در مرحله بعد، باید گزینه‌های بیشتری را حذف کنید. بهترین راه برای بهره‌گیری از نظر متخصصین، خواندن نقد و بررسی‌های انجام شده برای گوشی‌های هوشمند در سایت‌های تکنولوژی است. در نقد و بررسی‌های انجام شده، هم به نکات قوت و هم به نقاط ضعف گوشی‌های پرداخته می‌شود و به همین خاطر با خواندن آن‌ها با دید بازتری می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

 

 

 

به‌عنوان مثال، اگر مثلا بین خریدال‌جی G8 و گلکسی اس ۱۰ مردد مانده‌اید و دوربین مخصوص G8 که می‌تواند رگ‌ها و حرکات دست را تشخیص بدهد توجه شما را جلب کرده، برای چنین مواردی بهتر است عجولانه تصمیم نگیرید و نقد و بررسی‌های انجام شده را مطالعه کنید. با مطالعه آن‌ها، می‌بینید که دوربین مذکور عملکرد قابل توجهی ندارد و بلکه بسیار کند عمل می‌کند و عمدتا یک ویژگی صرفا پرزرق‌وبرق محسوب می‌شود.

شاید هم تمایل دارید گوشی شیائومی Mi 8 پرو را خریداری کنید زیرا نسبت به گوشی‌های مشابه خود قیمت ارزان‌تری دارد. ولی اگر نگاهی به نقد و بررسی‌های مربوط به این گوشی بیندازید، می‌بینید که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی اصلا عملکرد خوبی ندارد و فقط حدود ۴۰ درصد موارد به درستی کار می‌کند.

 

 

 بنابراین، قبل از خرید گوشی حتما چندین نقد و بررسی را مطالعه کنید و فریب تبلیغات پرسروصدا را نخورید. شرکت‌های سازنده می‌خواهند به شما ثابت کنند که تمام ویژگی‌های موجود در گوشی جدید از همه لحاظ فوق‌العاده است ولی باید بگوییم که برخی از آن‌ها کاربرد چندانی ندارند و برای سروصدای بیشتر تعبیه شده‌اند. به همین خاطر اگر از نظر متخصصان بهره نبرید، شاید چنین تبلیغاتی بر روی تصمیم‌گیری شما هم تأثیر بگذارد.

​نظرات کاربران:

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید